找回密碼
 登記成會員
搜索
查看: 1960|回復: 3

[推介/評論] 「東江之水越山來」東江水遺蹟探索之旅(上)

[複製鏈接]
發表於 23-3-2023 00:26:29 | 顯示全部樓層 |閱讀模式

登記成為會員,看更多精采內容!

您需要 登錄 才可以下載或查看,沒有賬號?登記成會員

×
1960 年內地早已將深圳水庫淡水供應香港,但 1963 年香港旱災,令港英政府不得不低頭,向內地要求增加供水,但深圳水庫都唔係話有就有,於是興建「東深供水系統」,將東江水引到深圳水庫然後輸至香港及其他國內城市。1965 年內地向香港開始東深供水工程,至 2003 年之間,東深供水系統進行幾次擴建及改建,將輸水河道從石馬河改為專用輸水管道,大幅減少因石馬河沿岸發展而造成的污染。

以上歷史的詳盡故事會在稍後文章介紹

重點是,2003 年後,原本的輸水河道(石馬河)完成歷史使命,成為一條冇乜水流動的河道,原本用作抽水的 6 座閘壩 和 8 座抽水站部分停用,成為歷史遺蹟。

疫情前開始東江水研究項目,不幸是,實地考察遺蹟前封關,一等三年,前排趁揸開車上中山及東莞(已另文介紹),從東江入水口沿石馬河南下,至深圳水庫,遊覽閘壩及抽水站,及 2003 年後興建的專用輸水管道 — 因為專用輸水管道是渡槽及地下密封管道組成,所以冇得好似石馬河咁跟住條河行。

我經常講「要追尾班車」,因為遲咗三年,原本「荒廢」的石馬河已進行緊改造工程,改成防洪及美化景觀(內地朋友指,可能是東莞雨污分流工程一部分),部分閘壩已重建或重建中,原本河道景觀改變,只剩下少許 60 年代風味(我文章會介紹)。


因為時間不足,所以上集是從東江入水口至上埔抽水站,下集是上埔抽水站至深圳水庫。


G220及東江大橋.jpg
東江水入水口「新開口」;2003 年後改建為太園抽水站(照片影唔到,稍後影片有)。


旗嶺閘壩2.jpg
旗嶺閘壩,左邊閘壩改建中,右邊唔知稍後有冇工程?




旗嶺渡槽.jpg
旗嶺渡槽,2003 年改建後代替石馬河,依家東江水就係經呢條渡槽輸送。


馬灘閘壩2.jpg
馬灘閘壩,又係工地中。




塘頭廈閘壩2.jpg
塘頭廈閘壩,都係施工中,好彩趕到尾班車。




竹塘閘壩抽水站.jpg
竹塘閘壩抽水站,左邊係 90 年代新建,右邊舊建築。


沙嶺閘壩抽水站2.jpg
沙嶺閘壩抽水站,又係做緊工程。




上埔抽水站.jpg
上埔抽水站,2003 年將舊抽水站改建成依家咁樣。




下集繼續~~~


評分

參與人數 1積分 +40 收起 理由
leonkin + 40 支持原創

查看全部評分

發表於 11-4-2023 15:49:02 | 顯示全部樓層
支持原創, 好文要推
 樓主| 發表於 16-4-2023 21:13:50 | 顯示全部樓層
leonkin 發表於 11-4-2023 03:49 PM
支持原創, 好文要推

就快有文 + 片啦

發表於 21-4-2023 08:40:05 | 顯示全部樓層
謝謝分享
您需要登錄後才可以回帖 登錄 | 登記成會員

本版積分規則

聯絡|手機版|香港大笪地

GMT+8, 20-4-2024 02:01 AM

Powered by Discuz! X3.5

Copyright © 2001-2024 Tencent Cloud.

快速回復 返回頂部 返回列表